نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم فرصتی طلایی برای معرفی قابلیت های تولید ملی است
نوشته شده توسط : hgu33

' عباس فلاحی ' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی مهم برای استفاده كامل از قابلیت های بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی در ارتقای تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: معرفی آثار صنایع دستی در نمایشگاه ها و عرضه مستقیم آن به مردم می تواند نقش مهمی در رونق دادن به تولید صنایع دستی داشته باشد و می توان با گسترش چنین نمایشگاه هایی این نقش را پررنگ تر كرد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه در چنین سطحی است كه در كنار برگزاری نمایشگاه های شهرستانی، استانی و منطقه ای كه تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران این بخش فرصت حضور در آن را پیدا می كنند در معرفی صنایع دستی اثرگذار هستند.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: منطقه ارسباران خاستگاه صنایع دستی آثار قابل توجهی مانند فرش، گلیم، جاجیم و ورنی به شمار می رود ولی متاسفانه در سال های اخیر برخی كشورهای همسایه اقدام به كپی برداری ناقص و از این آثار و تولید آن با كیفیت نازل كرده اند كه این مشكل با حضور در نمایشگاه های خارجی می تواند تا حدودی آن را رفع كند.

فلاحی ابراز كرد: معرفی صنایع دستی اصیل ایران و آشنایی مردم با آن، قدمی است كه می تواند جلوی سوء استفاده كنندگان از صنایع دستی را گرفته و تولید آن ها را رونق بخشد.

وی همچنین با تاكید بر كوتاه كردن دست واسطه ها از فروش صنایع دستی، عنوان كرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی علاوه بر تحقق این امر مهم، می تواند سرمایه گذاران و متخصصین صنایع دستی را با هنرمندان این بخش بیشتر آشنا نماید.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم یكم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از 31 استان داخلی و هفت كشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

7237/587





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: